Interiørarkitekt/ Møbeldesigner MNIL

Cathrin Tenfjord Ekornåsvåg

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg opptatt av identitetsdesign, stedsutvikling og bærekraft. Som designer er jeg nysgjerrig og engasjert. Jeg søker etter helhetlige løsninger som er nyskapende og med lang levetid. Spesielt fasinerende er det når løsningen fortelle en historie. Jeg liker å arbeide på tvers av profesjoner, og ser viktigheten av dynamikk mellom individuelt og kollektivt arbeid. Eksperimentering er for meg en drivkraft i designprosessen.

Videre er jeg interessert i en vær form for lagsport. Egenprodusert mat som brygging, safting og sylting, og til slutt naturopplevelser gjerne med fotoapparatet over skuldra.

ERFARING

  • 2019-

    EKORNES CONTRACT
    Interiørarkitekt

  • 2013-2019

    MØRE INNREDNING
    Interiørarkitekt, prosjektansvarlig,
    markedsføring trykk, web og sosialemedier.

  • 2012-2013

    DETAILS INTERIØR
    Sommervikar- Butikkmedarbeider/interiørarkitekt

  • 2012-2013

    ASECO
    Ferievikar- Butikkmedarbeider

  • 2012

    FIRMENICH BIOMARIN
    Prosjekt- interiørarkitekt

  • 2010

    MØRE INNREDNING
    Utplassering- Interiørarkitekt

  • 2006-2011

    POSTEN NORGE
    Postbud

  • 2001-2002

    Poppey AS
    Servitør, kioskmedarbeider

a
a

UTDANNELSE

  • 2011-2013

    UNIVERSITETET I BERGEN
    Master i design, møbel og romdesign/
    interiørarkitektur

  • 2008-2011

    UNIVERSITETET I BERGEN
    Bachelor i design, møbel og romdesign/
    interiørarkitektur

  • 2006-2008

    ÅLESUND KUNSTFAGSKOLE
    Kunstfag, fordypning i foto

  • 2003-2006

    FAGERLIA VIDERGÅENDE SKOLE
    Tegning, form og farge

a
a

VERV

  • 2016-2018

    NIL MØREGRUPPEN
    Styreleder

  • 2015-2019

    NIL MØREGRUPPEN
    Styremedlem

  • 2015-2019

    NIRO AS
    Varamedlem

  • 2015-2019

    Nils PetterTenfjord AS
    Varamedlem

Eksprimentering er for meg en
drivkraft i designprosessen

cathrin tenfjord ekornåsvåg

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Prosess

01

undersøk

Hente inn og gjøre nødvendige UNDERSØKELSER for å opparbeide kunskap og insikt til prosjektet. Gjennom brukerundersøkelser, intervju og observasjoner analyserer og defineres behov.

02

Strategi

En plan for prosess og produkt. Hva skal løsningen komunisere? Definere konkrete mål for løsningen/produktet. Hvordan nå målgruppen, markedet? Hvem er konkurenete. SWOT analyse, målgruppe verdiord og budskap.
 

03

Design

Finne og utvikle idéer som løser problemstillingen. Brainstorming i form av tankekart, skisser og modeller. Arbeide med formgivning og funksjon. 

04

UTVIKLE

Videreutvikle tanker og ideer,  teste ut hvordan løsningen fungerer. Gjøre detalje tegninger, prototyper og modeler. 

05

LEVERE

Tett oppfølging og god oversikt til leveransener komplett.Gjøre nødvendige justeringer om noe skulle oppstå i sluttfasen.

06

EVALUER

REFLEKSJONER OVER PROSJEKTET NÅR DET ER SLUTTFØRT. DET GJELDER BÅDE RESULTATET OG PROSESSEN. SVARER LØSNINGEN TIL FORVENTINGENE, HVA ER VERDEIEN?

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

  • Solstrandvegen 73
  • 6264 Tennfjord
  • + 47 970 41 564
  • Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.